Cellophane Flower & Moody Mongoose: Når band og management mødes

Cellophane Flower presse billede
www.jaceimages.com

Bandet, Cellophane Flower, er et forholdsvist nyt navn på den Aarhusianske musikscene, men trods dette har musikken lige siden deres første møde dannet grundlag for deres mangeårige venskab. Efter eget udsagn er projektet gået fra at være en hobby til at nå en ny dimension af vigtighed og identificerbarhed. Der er kommet overblik over hvem de er, og hvad de vil som band. Blandt andet med hjælp fra det Aarhusianske management bureau, Moody Mongoose. Aarhus Echo mødte bandet til en snak om musikalsk profil og deres samarbejde med managementet.

Af Mie Lykke Sørensen

Hvem er Cellophane Flower?

Fem musikglade drenge, som dyrker melankolien og finder inspiration i noget så relaterbart som ægte menneskelige følelser. Alt sammen i håb om at røre noget i nogen. Det er nemlig ifølge David Sall, trommeslager i Cellophane Flower blandt andet det, der vækker en drivkraft og mening, i forhold til musikken:  

– Efterhånden, som vi har spillet, er det gået op for os, at nogen gange når man spiller, er det her musik kommer til at betyde noget for nogen. Det har været ret fedt at opdage, at der er noget, der er kommet til at betyde noget for andre. Det har været super bekræftende og har givet os super meget glæde.

Et seriøst projekt

Det har taget et stykke tid for bandet at nå frem til et sted, hvor de føler at projektet om Cellophane Flower er det helt rigtige. Om udviklingen fortæller forsanger, Tobias Pisani:

Læs også: Zar Paulo: Drevet af den evige lyst til at fortæller noget nyt

– Grunden til, at vi har taget navnet Cellophane Flower nu, er egentlig, at vi gennem de sidste par år er landet et sted lydmæssigt, hvor vi har større respekt, for det vi laver og har fundet ud af, hvad vi kan betyde for andre, og ved hvad det betyder for os. 

Jonatan, manden bag bassen i bandet fortæller:

– Det er gået op for os, at det vi laver, er det vi gerne vil lave. Det er ikke for at sige at det ikke er i udvikling, men vi har ligesom landet et sted, hvor vi føler, at det er rigtigt. Og det har vi ikke haft før på samme måde.

Moody Mongoose og et fælles sprog 

Bandet blev tidligere på året sat sammen med det Aarhusbaserede management bureau, Moody Mongoose, som på ifølge bandet på mange måder var et lykketræf:

– Vi blev sat i forbindelse med Moody Mongoose via Tim Alvin, fra ”The boy that got away”. Han var sådan ”Stop alt hvad i har gang i. Det her skal i virkelig gøre en indsats for at få udgivet på en rigtig måde. Derfor vil jeg gerne sætte jer i kontakt Moody Mongoose.”. Tobias tilføjer:

– Det der gør, at det fungerer så godt med dem er, at vi er meget med dem om, hvad Cellophane Flower er. 

På dette års SPOT festival fulgte Aarhus Echo Katrine Friis Sønderby og Jeppe Rasmussen, som tilsammen udgør to tredjedele af managementselskabet Moody Mongoose. Den sidste tredjedel er Bjørn Høyer Schulz. Helt nystartede og fulde af gåpåmod. På det tidspunkt slog de begge fast, at det hele var en læringsproces og begge skulle lære at begå sig i en musikbranche, som rummer mange rutinerede branchefolk samt i det hele taget at interagere med selv samme. 

Men ambitionerne for projektet fejlede intet, som det ærligt blev erklæret fra Jeppe: ”Vi kan tilbyde ærlighed og gåpåmod.” Begge kan de trække på erfaringer fra deres indbyrdes baggrunde med henholdsvis musik og serviceøkonomi. 

Artister med kant

For Jeppe og Katrine her det i høj grad handlet om at samle tilpas meget erfaring, således at det kan ende ud i et samarbejde, som både rummer ærlighed, overskuelighed og musikalsk identitet. Der har ikke hersket nogen tvivl om, hvilke kvaliteter de har søgt hos deres fremtidige artister. 

Katrine Friis Sønderby fortalte: 

– Artisten skal i fokus, det er ikke os der skal frem. Vi er efterhånden kommet frem til, at det her skal være artister med kant.

Og artister med kant har de blandt andet fået i Cellophane Flower, som ligeledes finder stor mening i samarbejdet med det Aarhusianske management: 

– Vi har løbende en god dialog med dem. Det betyder rigtig meget. Det er som om, vi har en fælles forståelse for, hvad det her projekt går ud på. Det er virkelig en hjælp at have nogle at snakke med udefra, som også er inde i projektet, men uden at være helt pakket ind i det.

Afslutningsvist tilføjer Jonatan:

– Op til var det ligesom trial and error. Det er rigtig fedt at have nogle til at skubbe til en de rigtige steder. Og selvfølgelig at have nogen til at varetage det vi måske ikke helt er så skarpe på.

Kommende musikvideo

Indtil videre har bandet udgivet deres debutsingle, ”Down the line”, som de i august var aktuelle med. Til at fuldføre denne fortælling, lover de en tilhørende musikvideo, som ifølge bandet:

– Handler om at lukke sig inde i sig selv, fordi man føler en eller anden smerte overfor verden. For at tegne et billede af det her på video, har vi været oppe ved Vesterhavet og filmet ude i den store åbne natur. Det fungerer ret fedt som et billede på denne her drømmeverden, som sangen omhandler. 

Cellophane Flowers musikvideo har premiere d. 5. oktober. 

Her udgør det visuelle og det lydlige et helhedsbillede. For det er nemlig målet for Cellophane Flower. At få defineret sig selv og først og fremmest etableret sig på den Aarhusianske musikscene. At løfte i flok. Blandt andet ved det medie og de samarbejdspartnere, de har fået stillet til rådighed. 

Relaterede artikler